söndag 27 mars 2016

Födelsedags- och påskfirande i dagarna 3, nu räcker det!

Japp, ett år äldra och titta på bilden nedan... Grå hårstrån, inte bara nåt enstaka utan massa grå hårstrån. Känner mig genast mycket äldre än vad jag kände mig innan vetskapen av dessa grå hårstrån :(
Här om dagen slängde jag ut en fråga på facebook att mitt hår behöver vårstädas och om jag ska gå åt det ljusare hållet igen eller behålla mitt mörka. Det blev ett rejält övertag för det mörka håller så jag lyssnar väl på mina vänner och fortsätter med det mörka. En färgning till iaf, sen får vi se hur det känns :) 
Måste ju iaf hålla efter utväxten nu, eller grått hår kanske är mode?? Inte? Nä, tänkte väl det. 
Blond
vs.
Mörk

Födelsedagen bestod av träning och tårtor. Jag önskade mig smörgåstårta och det fick jag också. Emilija blev dock väldigt besviken när vi åkte för att hämta tårta och hon får se en smörgåstårta. "Det där är ingen riktigt tårta mamma" men darr på underläppen. Så vi tog en sväng till Ica Maxi så hon fick välja en "riktig" tårta. Sen hade jag lovat tårta till påsklunchen hos mamma och pappa dagen efter så det blev ytterligare en tårta. Mycket tårta denna helg helt enkelt, gott men inte riktigt enligt kostschemat. Inte ens när jag läser mellan raderna kan jag läsa att det står tårta nånstans. 

Blir lite sur på mig själv att jag återigen visar min dåliga relation till mat. Det har inte varit nån överdrift alls denna påskhelg, men absolut inte enligt kostschemat heller. Men jag tycker ju själv att när jag bestämmer mig för att det får bli några dagar utan schema så ska jag heller inte få ångest över de dagarna. Men det får jag. Då får jag ju liksom helt enkelt hålla mig till schemat. Men så funkar jag ju uppenbarligen inte och det stör mig. Det stör mig att jag surar och mår dåligt över att jag inte följt mitt schema, trots att det är ett medvetet beslut av mig. Nån som känner igen sig? 
Idag är jag iaf igång på kostschemat igen och tänker köra prickfritt i två veckor fram till den 9e april då jag har tjejmiddag här hemma. Två veckor strikt kost och så tänkte jag även lägga till mer cardio nu när det är vår ute och promenader är ett lyx. Intaget är uträknad på rätt lite cardio så det kommer bli ett lite större underskott dessa två veckor. Hoppas på bra resultat så jag känner mig på banan igen. 

Nu när jag hittat en ny träningsform som jag verkligen tycker är skitkul så vill jag bli lättare och smidigare i kroppen, så det får bli en morot för att fortsätta med 8 kilo till. Tillbaka till rutinerna så kommer kilona släppa automatiskt. 

Träningen har gått kanon sen jag kom igång igen efter tre veckors förkylning...
Söndag - Sanda
Måndag - Promenad
Tisdag - Shootfighting
Onsdag - Spinning
Torsdag - Benpass
Fredag - Mma Fitness
Lördag - Boxning
Idag söndag - Spinning
Kroppen känns lite sliten så det satt bra med ett cykelpass idag, få vila mina nya fightingmuskler, haha. Helt sjukt att jag har träningsvärk i nån ny muskel varje dag. Träningsvärk och lite fina blåmärken, men jag gillar verkligen träningsformen och jag vill bli bättre så det är ju bara till att fortsätta. 
Veckan som kommer kommer är inte helt planerad än men på typ:
Imorn måndag - promenad + styrka eller mma fitness
Tisdag - Styrka och eller promend + B.A.B.Y. Kör jag styrka måndag så kör jag promenad tisdag, kör jag fitness måndag så kör jag styrka tisdag. 
Onsdag - Spinning
Torsdag - Promenad + benpass
Fredag - Mma fitness
Lördag - Styrka
Söndag - Sanda

Så ser planen ut på ett ungefär, hur kommer ni träna i veckan? 

Avslutar med lite bilder från senaste dagarna, på tårtor och barn ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar