torsdag 7 september 2017

Long lost pants....



Titta vilka underbara bilder.... I onsdags morse när jag stod och valde kläder till jobbet, så fastnade blicken på dessa och jag tänkte "äh, jag testar iaf". Jag har inte kunna ha de här byxorna på riktigt länge, ingen stretch och det innebär alltid för tight över lår och rumpa. Men titta!! De sitter som en smäck och till och med lite fladder i midja och svank. Vilket glädjebesked, jag var så himla glad hela onsdagen efter det här. 

Känns som det kanske blir lite hopp mellan dagarna nu, men jag ville börja med dem bilderna för de var och är verkligen ett bevis på att jag är på väg nedåt. Och det är just den här känslan som gör mig extra glad att jag aldrig vägde mig när dieten började och inte har vägt mig efter det heller. För det är just den här känslan av att må bra jag vill ha. Jag vet att om jag ställt mig på vågen och den hade visat på ett minus som jag inte vore nöjd med, så skulle jag inte kunna glädjas över att jag kom i mina byxor. Den "dåliga" siffran på vågen skulle ta över och jag skulle bli deppig och säkert få lite ångest också. 
Men nu skiter jag ju fullständigt i vågen och kör på känsla och den känslan är jäkligt bra just nu. Inte bara för att jag kom i byxorna igår. I tisdags tog jag revansch på 5-km. Jag höll ett hyffsat tempo och jag fick inte ont i varken höfter eller ryggen. Det är också ett glädjande bevis att dieten går bra. 

Idag på mina pass, både spinningen och Bodypumpen så hade jag mycket mer energi och kunde ta ut mig igen. Ska försöka ta lite gruppbilder efter passen, på mina härliga deltagare. Jag kan inte sluta skratta åt bilderna jag tagit hittills. Vi får hoppas jag även kan förbättra mina fotografkunskaper, annars måste jag börja be någon annan ta bilden, hahaha. 

Själv fångar jag strålkastaren rakt i ansiktet och resten av gruppen darras bort av mina trötta armar


Måndagens spinningpass


 Det har gått bra att hålla kosten den här veckan också. Det går lättare när man ser att ansträngningen faktiskt ger resultat. Imorn är det fredag och jag ska köpa med mig mat hem till familjen efter träningen. Själv ska jag äta antingen tacos eller så köper jag en sallad som förra veckan. Vi får se hur det blir, men det blir inget mumsigare än så förs på lördag. Då ska jag fylla på lite igen. 

Mosigt ansikte efter dagens massage på jobbet. 

Som jag längtat efter att Emilie från Svensk Kroppterapi skulle vara tillbaka. En halvtimme går aldrig så snabbt som när Emelie masserar en och man verkligen inte vill att det ska ta slut. Längtar redan tills om fyra veckor då hon kommer till oss nästa gång. Hon är verkligen superduktig och hur trevlig som helst. 


Nu känner jag hur jag sitter och slumrar i soffan här hemma, dags att krypa ner och sova. Fredag imorn, så jäkla skönt att det redan är dags för helg igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar